Kancelář je místem, kde spousta lidí tráví většinu svých pracovních dní. Aby byly tyto chvíle o něco příjemnější, je potřeba ji mít funkčně a pohodlně vybavenou. Pokud se člověk totiž cítí příjemně na svém pracovišti, ovlivňuje to také jeho produktivitu.

Stůl, židle a ostatní nábytek

Základem je vhodný stůl a židle. Oba tyto kusy nábytku by měly mít v první řadě správnou výšku. U kancelářských židlí víme, že v dnešní době většina disponuje systémem pro její nastavení. Méně známým faktem ovšem je, že tuto funkci můžeme naleznout i u některých typů stolů. Židle a stůl by měli být nastaveny tak, že pokud sedíme s rukama popřenýma o stůl, kolena, lokty i kyčle svírají pravý úhel. Zakoupit lze také stůl, který se dá zvýšit až do úrovně, kdy je u něj možné stát. Část dne tedy můžete u práce sedět a část strávit ve stoje, čímž ulevíte zádům a předejdete tak zdravotním problémům. Za stejným účelem je také dobré pořídit pod obrazovku podložku, která zajistí, že počítač bude ve výšce očí a nebudete tak škodit své krční páteří. Důležitá je také velikost kancelářského stolu. Musí být dostatečně velký, ale ne příliš. Nejpodstatnějším parametrem (kromě výšky) je hloubka, která by měla být minimálně 50-60 cm, ideálně 70-90 cm (cca vzdálenost natažené paže).

U židle kromě toho, že musí být nastavitelná, hraje roli materiál, ze kterého je vyrobena. Kůže a koženka nejsou příliš vhodné, jelikož v létě může být sezení na nich značně nekomfortní. Výhodou kůže je její trvanlivost, což se o kožence říci nedá. Vedle nešlápnete, pokud zvolíte textilii nebo síťovinu. Obě tyto látky jsou dostatečně prodyšné a přizpůsobivé. Pozor dávejte také na ergonomii a židli před zakoupení ideálně vždy vyzkoušejte.

Nezapomínejte na úložné prostory, kterých nikdy dostatek. Slouží jako místo pro spousty papírů a kancelářských potřeb, ale je možné je také využít k rozdělení místnosti. Pořiďte kontejnery, komody, police nebo předělové stěny. Prostor zútulní a zároveň budou velice funkční.

Technické vybavení

Kancelář samozřejmě vybavte také technicky. Kromě počítače se dozajista neobejdete bez tiskárny, kopírky a skeneru. Tyto přístroje zaberou velké množství prostoru, s čímž je potřeba počítat. Pokud vaše kancelář nadbytečným místem nedisponuje, je možné pořídit zařízení, které zastává naráz všechny tyto tři funkce. Jak vybrat tiskárnu není složité. První se rozhodněte, zda laserovou, nebo inkoustovou. Zvažte také pořízení výše zmíněné multifunkční. Pak už stačí sledovat jen parametry (rychlost tisku, náklady na tisk, konektivitu atd.) a rozhodnout se, které jsou pro vás nejdůležitější. Když už tiskárnu budete mít, nezapomeňte vždy používat kvalitní tonery do tiskárny, které zajistí požadovanou kvalitu tisku i dlouhou životnost přístroje.

Pořiďte do kanceláře také kvalitní osvětlení. I když platí čím víc přirozeného světla, tím lépe, nejde to vždycky zařídit. Proto je důležitý dostatek stropních a stolních lamp.

"Tip: Svoji kancelář také snadno zútulníte pomocí moderních tapet nebo fototapet, které dokážou prostor zvětiš i naopak zmenšit.

Bojujte s horkem

V letních měsících, kdy venku žhne slunce a vytváří nesnesitelné horko, které se nevyhýbá ani kancelářím, je potřeba zajistit ochlazení. Existuje několik způsobů, jak toho dosáhnout.

Vybavte kancelář žaluziemi nebo závěsy. Ty odrazí přímě sluneční paprsky, čímž se sníží teplota v místnosti. Navíc je využijete v případě, kdy slunce zrovna svítí do obličeje nebo v noci jako krytí před zvědavýma očima zvenčí. Další variantou je pořízení mobilní klimatizace. Její předností je právě její přenosnost. Může být přesouvána z místa na místo podle toho, kde je zrovna potřeba. Při tomto typu ochlazování je ovšem třeba dbát na to, aby rozdíl mezí venkovní a vnitřní teplotou nepřesáhl šest stupňů. Vyšší rozdíl totiž už může být zdraví nebezpečný. Nejlevnějším způsobem, i když ne tak efektivním, je pořízení zelených rostlin. Kromě toho, že místnost přirozeně ochlazují mají hned několik dalších výhod. Snižují hladinu oxidu uhličitého, zvyšují vlhkost vzduchu, zachycují prachové částice, odhlučňují a samozřejmě také zútulňují.

Pracujete nyní na Home office? Jaká jsou pravidal pro práci z domova, přečtěte si náš další článek na téma home office.

 

0,0 Průměrné hodnocení 0,0 od 0 zákazníků
Ohodnotit: