Reset toneru v tiskárnách Brother

Tonerové kazety Brother obsahují resetovací kolečko, které slouží ke správnému rozpoznaní nové kazety v tiskárně včetně identifikace odpovídající kapacity toneru.

V některých případech nemusí být kazeta v tiskárně správně rozpoznána a na displeji se zobrazuje upozornění LOW TONER/MÁLO TONERU, REPLACE TONER/VYMEN TONER nebo DOŠEL TONER/TONER ENDED. V těchto případech je u řady tiskáren Brother možnost využít ručního resetu, který nastaví hodnotu zbývající kapacity toneru zpět na počáteční hodnotu 100 %.

⚠ Pozor, situace se týká pouze chyb, které jsou spojeny se špatným ukazatelem kapacity toneru (nedojde k resetu, ale kazeta je v tiskárně rozpoznána), v případě, že se u kazety objevuje problém s čipem a na displeji se zobrazuje chyba NO TONER/NENÍ TONER nebo CARTRIDGE ERROR/ CHYBA KEZETY, není ho možné touto cestou vyřešit a je nutné kazetu vyměnit za novou.

Postup pro model MFC-L2712DN/ MFC-2712DW:

  1. Zkontrolujte, že je přístroj zapnutý.
  2. Otevřete přední kryt tiskárny, který slouží pro výměnu spotřebního materiálu.
  3. Stiskněte najednou tlačítka CLEAR a STOP a ještě jednou navíc tlačítko CLEAR.
  4. Šipkou vyberte odpovídající kapacitu toneru, kterou máte v tiskárně instalovanou:
    • K.TNR-HC – černý toner, vysoká kapacita (TN-2421)
    • K.TNR-STD – černý toner, malá kapacita (TN-2411)
    • K.TNR-STR – černý toner, startovací kapacita
  5. Potvrďte volbu stiskem tlačítka OK a zavřete přední kryt tiskárny.
  6. Na displeji tiskárny se již neobjevuje chybová hláška a zařízení je připraveno k tisku.

V případě, že vlastníte jiný typ tiskárny Brother, kde se vyskytuje obdobný problém, neváhejte nás prosím kontaktovat, rádi vám pomůžeme situaci vyřešit.