Investice do tiskárny s Wi-Fi rozhraním je skvělým řešením, nepotřebuje totiž žádné další kabely pro připojení k počítači nebo jinému zařízení. Toto zařízení se hodí do kanceláře, kde není mnoho místa a umístění zařízení přímo u stolu je nemožné. Díky bezdrátovému připojení skvěle funguje na pracovišti, kde je často jedna tiskárna pro více pracovníku a musí ji používat všichni. Můžeme takto tisknout i z mobilních telefonů, tabletů nebo notebooků. Když potřebujete něco rychle vytisknout a nemáte čas zapínat počítač, tiskárnu velmi oceníte. 

S tiskárnou můžou být občas i problémy, jeden z nich si dnes popíšeme.

Problémy s Wi-Fi v tiskárně

Pro lidi, kteří se o technologické novinky nijak moc nezajímají, se případné chyby na jejich zařízení nebo vznikající problém nejprve řeší vypnutím a opětovným zapnutím zařízení

Zní vám to povědomě? Musíme uznat, že v některých případech je to účinná metoda. 

Co ale máte dělat, když restartování tiskárny nefunguje a problém je pořád? Máte se obrátit na techniky a poprosit je o rady nebo strávit hodiny čtením návodu k obsluze tiskárny? Nemusíte, občas stačí internet. My se dnes zaměříme na otázku, proč se zobrazuje zpráva offline na tiskárně, i když je třeba připojená.

Proč Wi-Fi tiskárna netiskne

Pokud vaše bezdrátová tiskárna Wi-Fi přestala tisknout, musíte zkontrolovat tyto body:

  • možnost offline režimu se nezměnila,
  • služba zařazování tiskáren nebyla zablokována,
  • nebyly žádné problémy s komunikací se sítí Wi-Fi

Teď, když znáte nejčastější důvody, pojďme se podívat, jak je vyřešit. 

Režim offline

Když v nastavení tiskárny zakážete režim offline, většinou tiskárna začne znovu správně fungovat. Jak na to? Následovně:

První krok:

Přejděte na „Ovládací panely“, které najdete v postranním panelu na pravé straně obrazovky. Ve Windows 10 přejděte na "Všechna nastavení" a zde dále na "Zařízení". Ve starších verzích Windows (až 7) je najdete po kliknutí na nabídku Start.  Jakmile najdete kde, klikněte na „Nastavení“ poté na „Ovládací panely“.

Druhý krok:

V „Ovládacích panelech“ přejděte na „Hardware a zvuk“ a potom na „Zařízení a tiskárny“. Tam získáte seznam všech zařízení, která jsou připojena k vašemu počítači (např. myš, přenosný disk, webové kamery atd…). V horní části bude možné vidět dostupné tiskárny. Vaši tiskárnu, se kterou je problém, vyberte kliknutím pravého tlačítka myši a potom klikněte na „Zobrazit, co se tiskne“ . Ve W10 klikněte na "Zobrazit aktuální tiskové úlohy".

Třetí krok:

Zobrazí se nové okno. Pokud chcete smazat dokumenty nashromážděné k tisku, stisknete pravé tlačítko myši a zvolte „Zrušit tisk“. Dále přejděte na horní panel nabídek a klikněte na kartu „Tiskárna“. Zde můžeme najít důvod, proč je tiskárna offline. Pomocí seznamu vyhledejte dvě možnosti: „Pozastavit tisk“ a „Použít tiskárnu offline“. Pokud je vybrán jeden nebo oba příkazy, zrušte jejich výběr kliknutím levého tlačítka myši. Když vaše tiskárna začne znovu bezchybně tisknout, znamená to, že se vám podařilo odhalit zdroj závady a taky ho opravit.

Když však zařízení stále nereaguje, je tu další možnost.

Služba zařazování tisku

Možná máte pozastavenou službu zařazování tisku, ta slouží k bezproblémovému přesměrovávání dokumentů do tiskárny. Pomoct může odblokování. Jak na to? Následovně:

1. Vypněte zařízení a poté otevřete „Ovládací panely“. Vyberte možnost „Systém a zabezpečení “, poté v „Nástroje “ nebo " Nástroje pro správu" vyberte „služby pro správu“. Pokud se vám v nastavení zobrazují ikony, mohou být názvy odlišně.

2. Když se zobrazí okno, stačí najít „zařazovací službu tisku “ (Ve W10 označeno jako "Služba zařazování tisku") a službu zastavit a poté restartovat kliknutím pravým tlačítkem myši. 

3. Když znovu stisknete ikonu tisku, seznam by měl být prázdný. Můžete zapnout tiskárnu a pokud to bylo důvodem problému, tiskárna bude znovu fungovat. 

Tiskárna pořád nereagujete? Pojďme tedy ke třetí možnosti.

Zkontrolujte připojení tiskárny k síti Wi-Fi nebo routeru

Jestli předešlé kroky nevedly k řešení, měli byste ověřit, zda to není způsobeno nedostatečným připojením k bezdrátové síti. Jediným řešením tohoto problému je opětovné připojení tiskárny k síti Wi-Fi. V tomto případě budete potřebovat návod k vaší tiskárně. Není to ale jediná možnost, můžete zkusit i následující tři: 

První možnost: 

Většina tiskáren je vybavena připojením pomocí technologie WPS (díky ní můžete zařízení připojit k Wi-Fi síti bez nutnosti zadávat heslo). V tomto případě stiskněte tlačítko na routeru a tiskárně současně. Potom stačí najít doplňkové tlačítko se dvěma šipkami. Poté stiskněte tlačítko WPS a do 2 minut stiskněte podobné tlačítko Wi-Fi na tiskárně.  

Druhá možnost: Ovladače a softwary jsou obvykle dodávány s tiskárnou Wi-Fi. Po jejich instalaci můžete tiskárnu nakonfigurovat. Chcete-li to provést, vyberte způsob připojení k tiskárně. Po výběru bezdrátové sítě by aplikace měla odeslat nastavení připojení do vaší tiskárny a připojit se k vaší síti. 

Třetí možnost: Pokud žádná z výše uvedených možností tiskárnu nerozjela, existuje ještě jedno řešení, a to nákup USB kabelu k tiskárně. Toto je poslední způsob, jak zkontrolovat, zda vaše tiskárna funguje.

Jak vidíte, někdy na opravení chyb stačí pár kliknutí. Pamatujte ale také na to, že nemusíte vědět vše a pokud máte s Wi-Fi připojením stále problém, je lepší využít pomoci kvalifikovaných specialistů, kteří si s poruchou rychle a efektivně poradí. Problémy s připojením mohou také vyplývat z chyb přímo v zařízení, a pak byste měli využít možnost záruky. 

 

Někdy stačí málo a nefunkční tiskárna bude za pár minut tisknout jako divá. Jindy je ale problém závažnější a vyžaduje zásah odborníka. Velký vliv na životnost tiskáren má zejména správný výběr inkoustových náplní a tonerů, tak jej nepodceňujte.

 

0,0 Průměrné hodnocení 0,0 od 0 zákazníků
Ohodnotit: