Roll-up bannery patří mezi nejoblíbenější typ mobilních reklamních nosičů. Rychle se montují, snadno se přenáší, jsou voděodolné a vynikají dobrou kvalitou grafiky, díky čemuž plní svůj reprezentativní účel. Aby bylo výsledné zpracování roll-up banneru co nejlepší, měli byste se zaměřit na správný postup přípravy grafických podkladů a ohlídání procesu výroby. Jak se vlastně roll-up bannery tisknou? I to se v tomto článku dozvíte.

Kvalitní roll-up bannery se prodávají rovnou zabalené v pevné tašce. Lépe se v ní přenášejí a snadno v ní ochráníte jednotlivé komponenty před poškozením.

Z jakých částí se roll-up bannery skládají

Při výrobě roll-up bannerů jsou kromě potištěné plachty důležité i další konstrukční prvky, které významným způsobem ovlivňují stabilitu a kvalitu konstrukce. Roll-up bannery se často umísťují ve venkovním prostředí, proto si musí poradit i s mírným náporem větru nebo s deštěm. Roll-upy se zpravidla konstruují z hliníku, který je lehký, ale odolný.

Přenosný banner se standardně skládá ze 4 částí – těla, horní lišty, napínací tyče a plátna. Uvnitř těla sloužícího jako základna je umístěné srolované plátno s připevněnou horní lištou, které se po roztažení zavěsí na napínací tyč. Kvalitní roll-up bannery se prodávají i s pevnou taškou, která usnadňuje přenášení a chrání jednotlivé komponenty před poškozením.

Tisk na neprůhledný a pevný materiál

V roll-up systémech se nejčastěji používají materiály z polypropylenu, které jsou tenké, voděodolné a nekroutí se. Důležité je, aby byl materiál neprůsvitný, proto se opatřuje speciálním „blackout“ filmem stříbrné barvy.

Metody tisku roll-up bannerů

Materiály pro výrobu roll-up bannerů jsou potisknutelné solventními, eco-solventními, UV i latexovými inkousty. V oblasti výroby reklamních bannerů se nejčastěji využívá technologie digitálního solventního tisku, která vyniká skvělým nasycením barev a odolností.

U solventního tisku mají inkousty vysoký obsah rozpouštědel, díky čemuž pronikají hluboko do struktury podkladového materiálu. Proto se solventní tisk využívá pro výrobu reklamních materiálů do exteriéru. Je odolný vůči vlhku a dešti i bez dodatečného laminování. Při dlouhodobém vystavení slunečnímu záření začnou barvy postupně blednout. Vzhledem k tomu, že se roll-up bannery využívají jako přenosné a dočasné reklamní poutače, si s touto přirozenou vlastností solventního tisku nemusíte dělat zbytečné starosti.

Příprava grafiky pro výrobu rollupu

Při výrobě roll-up banneru si ohlídejte především grafické zpracování a jeho formátování. Většina reklamních studií poskytuje svým zákazníkům základní šablony různých rozměrů bannerů, na základě kterých mají připravit grafický návrh. Počítejte s prořezem z horní, pravé a levé strany (obvykle kolem 3 mm).

Přibližně 10 cm spodní části plátna je zarolováno do zařízení, proto se do těchto míst nesmí vkládat text ani jiné grafické prvky. Aby byl tiskový výstup co nejkvalitnější, převeďte text do křivek. Soubory pro tisk by zpracujte v rozlišení od 100 do 300 DPI. Od reklamního studia si vyžádejte detailní požadavky na zpracování grafiky a celý proces výroby banneru podrobně konzultujte.

Roll-up bannery si sami v kanceláři nevyrobíte, ale vizitky a jiné propagační materiály ano. Pro tisk reklamních materiálů používejte osvědčené tiskárny a nepodceňujte výběr inkoustu nebo toneru. Kvalitních tiskových výstupů dosáhnete s využitím originálních tonerů HP, Canon a dalších výrobců, stejně tak i alternativních tonerů TOREX, které jsou srovnatelné s originálem.

 

Koupit alternativní tonery

 

Zdroj obrázku: Depositphotos.com

0,0 Průměrné hodnocení 0,0 od 0 zákazníků
Ohodnotit: